Anuncio 2

Colapsar

Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

El KR-860, el A-380 ruso

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • El KR-860, el A-380 ruso

    "The development of the KR-860 project (KR stands for Kryl'ya Rossii, which is Wings of Russia) had started in the early 1990s. Mikahil Simonov mentioned this project as a very important and perspective for the future of the Design Bureau. However this thought isn't being shared by everybody. Many NATO think that the project is unperceptive because of high cost and reliability of the engines. They said that Sukhoi should co-operate more deeply with western companies to turn the KR-860 into production.

    The project was first presented in France. In august 1999, general constructor said that if it will be turn into international project then we will see the KR-860 in the skies within 2-3 years.
    The airplane weights about 650 tons (An-225 is 600 tons) with a total capacity of 860-1000 passengers of different classes. The cost of the program was estimated at about 93 billions of euro. Each passenger airliner is worth about 186 millions of euro. According to Airbus Industry, there is a big retomar for such aircraft all over the world (over 1500 airliners).
    To this time, only Russia itself needs about 300 of those aircrafts as a heavy cargo transporters. KR-860 is capable of carrying over 300 tons of cargo. One such aircraft would cost 130-140 millions of euro. Serial production can be done at Kazan Aviation Enterprises. It also can be used at Europe - Asia airlines."

    A cargo version, the KR-860T, is planned.








    Realmente el proyecto no paso de la mesa de dibujo, a pesar de ser un proyecto en conjunto de Sukhoi y Antonov la alta competencia entre los gigantes del mercado Boeing y Airbus hicieron que el proyecto no siguiera adelante ademas que ya tenían al IL-96, pero viendo algunos foros rusos(claro previa traducción del google) parece ser que el proyecto vuelva a entrar en escena, los últimos avances en materia de trasporte civil reginal como el Sukhoi Superjet 100 que entrara al mercado este año y el MS-21 un proyecto en conjunto entre Yakolev e Ilyushin que saldrá entre el 2011 y el 2012, hacen que haya posibilidades para que se retome el desarrollo del KR-860, también hay que ver que los actuales Jumbo Jets rusos los IL-96 dejaran de producirse ya que consumen mucho mas combustible que sus contrapartes europeas y americanas, y tienen otras deficiencias técnicas; todavía no hay pronunciamiento al respecto así que solo que esperar para ver si este proyecto pasa de la mesa de dibujo o no.

    links:

    http://www.aeronautics.ru/kr860.htm

    http://www.suchoj.com/ab1953/KR-860/home.shtml

    http://www.testpilot.ru/russia/sukhoi/kr/860/kr860.htm (esta en ruso tiene mucha informacion)

  • #2
    Qué lindo, se parece a un avioncito Tonka que tenía cuando era chibolo
    BASE NAVAL - Revista Virtual Online
    www.basenaval.com

    Comentario

    Trabajando...
    X