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Que gran oportunidad para Chile

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  • HernanSCL
    respondió
    Originalmente publicado por j Ver Mensaje
    El Ark Royal fue ofrecido pero tampoco sería interesante para Chile, porque no dan los presupuestos y las tripulaciones para operarlo. Además, con la baja de los Harriers sería sólo para helicópteros y en ese caso el par de buques tipo LPD que se están adquiriendo serían más que suficientes, pues implican un incremento en el las tripulaciones, en los costos operativos, en el número de helicópteros y ese tipo de cosas.

    El Ark Royal sí podría irse a India.

    Muchos saludos,
    Como dices j ... despacito por las piedras, debemos aprender a caminar para luego aprender a correr.

    Un Portaaeronaves ligero hecho y derecho, en este caso portahelicópteros pequeño de combate (a lo Chakri) nada más, a pesar de ser una aspiración bastante válida y hasta factible, creo que debe esperar a que ya se tengan implementados y asimilados los buques de proyección estratégica -que serían buques eminentemente logísticos-, que en si ya implican un enorme esfuerzo presupuestario en conjunto con un anunciado aumento de personal de Infantería de Marina (ahora como fuerzas con más acento expedicionario).

    Un portahelos de combate es algo complementario al asalto anfibio, y no solo eso, así como puede proveer apoyo de fuego a la IM mediante helos artillados y UAVs, tambien podría usarse para el combate aeronaval, aportando con helicópteros medios ASW, ASuW y hasta AEW (con Searchwater 2000 mejorando enormemente la conciencia situacional de una flota en altamar).

    Saludos

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  • Sherman
    respondió
    Ingleses ofrecen el "RFA Mounts Bay"


    Listas para instalarles el Phalanx CIWS
    http://en.wikipedia.org/wiki/Phalanx_CIWS
    Design
    The new Landing Ship Dock Auxiliary class will provide a significantly enhanced capability that will enable the faster deployment of troops, vehicles and stores into operational and front line areas, at a safer distance and in worse sea conditions than the Landing Ships they will replace.

    The new ships at over 16,000 tonnes full load will be much larger, more capable and flexible than existing RFA LSL's, and have more than twice their capacity. They will provide a major increase in the capability of the RFA to support amphibious operations and other military tasks such as peacekeeping duties and disaster relief around the world. Military communications and command support systems are required, along with some specific survivability and self-defence features - they will be fitted to receive military weapons. Otherwise, the ships will be built to Class 1 Passenger Ship Certification commercial standards and be classed by Lloyd's Register.

    Compared with the initial ITT requirements the military load has greatly increased thanks to increased size of ship. The ships are designed to carry an Embarked Military Force of 356 fully equipped troops, although this can be increased to 500 using undesignated space, or to 700 in war "overload" conditions. As well as transporting troops, the ships will be able to carry about 1200 Linear metres of vehicles and carry 12 x 40 TEU or 24 x 24 TEU containers.

    The flight deck is large enough to enable operations by the MV-22 Osprey tilt-rotor aircraft, Chinook helicopter and the planned FRC. The ships have an aviation capability of transporting and operating two medium (EH101 Merlin size) and Chinook helicopters, having power for starting and servicing the aircraft, and the ability to re-fuel the aircraft on deck and in-flight, although the ships will initially have only one fully serviced spot. Sufficient flight deck space exists to simultaneously operate two Merlin's The ships can carry two of the afore mentioned helicopters as deck cargo, however there are no permanent hangar facilities on board but a helicopter shelter could be fitted in future if required.

    No floodable dock was specified in the ITT requirements, but the final Swan Hunter design included a small dock able to accommodate a single LCU Mk10. Two LCVP Mk5 and 2 Mexeflote powered rafts will also be carried, and two upper-deck cranes and strong ramps will help load and unload these. The existing LSLs were designed to be capable of beaching and landing tanks and vehicles through bow doors directly on to the shore. This capability to beach and off-load direct to land is now rarely employed and so was excluded from the ALSL specification. The new ships will operate over-the-horizon in the initial stages of an operation and land troops and equipment using helicopters and their landing craft and Mexeflote powered rafts, they will not have any beaching capability.

    Major LSD(A) improvements over the existing RFA force of LSL's include:

    * More helicopter space and a flight deck big and strong enough to handle Chinook and Merlin helicopters and the US Marine Corps V-22 Osprey;
    * The ability to carry more troops, equipment and stores than the existing ships;
    * Wider passage ways to let fully equipped troops to reach embarkation areas quickly;
    * Twice the number of vehicles, and able to offload them at sea much more quickly using a stern dock for landing craft than with only Mexeflote rafts;
    * Improved cargo-handling facilities;
    * Improved seaworthiness for offloading vehicles in rough seas and stronger ramps;
    * Diesel electric propulsion with bow thruster and azimuthing thrusters;
    * Dynamic positioning system to be fitted;
    * Twin spot flight deck with limited facilities to transport and operate Merlin, Chinook and V22 Osprey;
    * Fitted with a floodable dock sized to operate on LCU Mk 10;
    * Carry and operate two LCVP Mk 5;
    * Wide, uncluttered assault routes to allow fully-kitted troops unhindered passage to points of offload;
    * NBCD citadel;
    * Two 30 tonne capacity upper-deck cranes for cargo handling and transfer of equipment to alongside landing craft or mexeflotes.

    Other sources mentioned an ability to carry up 24 Challenger tanks and 150 trucks.
    (Source: http://navy-matters.beedall.com/lsda.htm )

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  • j
    respondió
    Originalmente publicado por Fulcrum Ver Mensaje
    Quizás convendría a Chile, en el caso de que esté interesado en un portaaviones ligero, hacerse del Ark Royal, pronto a ser dado de baja y entero.
    El Ark Royal fue ofrecido pero tampoco sería interesante para Chile, porque no dan los presupuestos y las tripulaciones para operarlo. Además, con la baja de los Harriers sería sólo para helicópteros y en ese caso el par de buques tipo LPD que se están adquiriendo serían más que suficientes, pues implican un incremento en el las tripulaciones, en los costos operativos, en el número de helicópteros y ese tipo de cosas.

    El Ark Royal sí podría irse a India.

    Muchos saludos,

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  • Invitado
    respondió
    Originalmente publicado por Nagareru Ver Mensaje
    No fue ese el que se bajaron los Argentinos?
    El mismo. El que se está poniendo a la venta es una maqueta de cartón.

    Ese buque se está vendiendo al peso, quizás los indios lo quieran y lo puedan poner de vuelta en servicio (el veterano Viraat hace rato que necesita un respiro) pero dudo mucho que constituya una oportunidad para Chile.

    Quizás convendría a Chile, en el caso de que esté interesado en un portaaviones ligero, hacerse del Ark Royal, pronto a ser dado de baja y entero.

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  • Nagareru
    respondió
    No fue ese el que se bajaron los Argentinos?

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